Een rebranding in 20 minuten? Dat zou een record zijn. Ring Twice (ex-ListMinut) heeft zich een jaar voorbereid op de grote dag: de rebranding van ListMinut naar Ring Twice. En daar vertelt Jonathan Schockaert, een van de oprichters van Ring Twice, graag meer over in de podcast ‘Into The Minds’ van Dr. Pierre-Nicolas Schwab, directeur van Into The Minds.
Een rebranding, dat is geen evidentie. Hoe begin je eraan? Hoe kan je je best voorbereiden? En wat zijn de valkuilen? Jonathan, mede-oprichter van Ring Twice, vertelt zijn ervaring in 20 minuten.
Ring Twice, een community van talenten
“Talent is er om te delen”, de nieuwe slogan van Ring Twice laat niets aan de verbeelding toe. Ring Twice, het eerste deeleconomieplatform in België startte 8,5 jaar geleden als studentenproject. Al snel werd het project na school verder gezet, Ring Twice was geboren.
Ring Twice is een hechte community waar buren elkaar vinden om hulp te vragen aan hun talentvolle buren, of hulp te bieden en hun passie te delen met hun buurt. Via het online platform vinden ze elkaar, en in ‘real life’ leren ze elkaar kennen, ontstaan er nieuwe relaties, en zelfs vriendschappen.
Dus, hoe begin je aan een rebranding?
Tjah, dat was dé grote vraag van 2020. Een bedrijf maakt maar één keer een rebranding mee (zoniet heb je de bal mis geslagen), dus veel ervaring heb je niet. Daarom is een samenwerking met een gepast branding agency aangeranden. Na 13 verschillende agencies te hebben gesproken (ja, echt) konden we de knoop doorhakken, en zij we onze samenwerking gestart met Today, een mensgericht agency met heel wat knappe koppen.
Benieuwd hoe dat proces verliep en welke impact het had op onze business? Beluister de podcast ‘Into The Mind’ en laat ons weten wat je ervan vond in de opmerkingen!
Het Ring Twice-team.